• Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Pinterest
  • Min Konto
  • 0Shopping Cart
Maiken Raagaard
  • Hjem
  • Webshop
    • Nyheder
    • Billedkunst
    • Dansk
    • Engelsk
    • Kristendom
    • Matematik
    • Bevægelse
    • Emneuger
    • Lege og spil
    • Højtider og traditioner
    • Ophæng og plancher
  • Om mig
  • Nyhedsbrev
  • Kontakt
  • Menu Menu

EAN betalinger

Ønsker du at betale med EAN skal du blot indtaste nummeret ind under yderligere information og så vælge EAN som betalingsmetode.

Fysisk materiale

Ved køb af fysiske materialer kan der være ventetid da materialet først bestilles hos trykkeriet når ordren er godkendt. Der udover skal der påregnes op til 7 arbejdsdage i forbindelse med levering.

Påskekylling i dansk og matematik

kr. 30,00

Påskekylling i dansk og matematik

Materialet påskekylling i dansk og matematik kombinere geometri, billedkunst, dansk, matematik og påskehygge. Tanken bag materialet er at give eleverne en knage de kan hænge de geometriske figurer de kender op på.

Kategorier: 1. klasse, 2. klasse, 3. klasse, Billedkunst, Dansk, Indskoling, Matematik, Ophæng og plancher, Påske Tags: fantasi, Figurer, Finmotorik, fortælling, geometri, indskoling, kreativitet, påske, traditioner, tværfaglighed
  • Beskrivelse
  • Anmeldelser (0)

Beskrivelse

Påskekylling i dansk og matematik

Materialet påskekylling i dansk og matematik kombinere geometri, billedkunst, dansk, matematik og påskehygge. Tanken bag materialet er at give eleverne en knage de kan hænge de geometriske figurer de kender op på og en mulighed for ta arbejde tværfagligt med et produkt. Ved at de arbejder selv med deres kylling er der ikke en der er mere rigtig end andre. Der er ikke en endelig skabelon med i materiale da det er eleverne selv der skal konstruere kyllingen. Det giver meget mere charme og mening for eleverne. Der er et eksempel som eleverne kan se på og blive inspireret af

Praktisk matematik

Når noget der kan være svært at huske kombineres med praktisk matematik giver det mere mening for eleverne næste gang de skal bruge det. Derfor er det en god idé at starte med geometriske figurer allerede i indskolingen. Det er netop det dette materiale er tænkt til. En kombination af en højtid de alle kender, hygge og praktisk matematik.

Dansk

Påskekyllinger i matematik kan kombineres med dansk og billedkunst da det handler meget om at klippe, tegne og lime. Derudover kan man kombinere det med dansk. Her skal eleverne skrive en lille påskehistorie til påskekyllingen. Historien kan den holde i den anden hånd. Det giver mulighed for at snakke om det er påskekyllingen der fortæller historien eller om det er en historie der handler om påskekyllingen. Når alle har skrevet kan de læse deres historie højt i klassen. Til det er der kopiark med talebobler

Materialet indeholder

Kopisider med geometriske figurer med og uden begreber, 4 kopiark med talebobler, 1 side med udfyldningsark om påskekyllingen, kopiark med papir til påskehistorien og vejledning til dansk og matematik samt en materialeliste. Det hele er samlet i en pdf.

Tak.

Tak for at du valgte at bruge mit materiale. Jeg håber at du og din klasse får lavet nogle fine påskekyllinger. Hvis din skole er copydan skole må du meget gerne registrere det så jeg kan fortsætte med at holde mine priser lave.

Rigtig god fornøjelse og god påske.

Anmeldelser

Der er endnu ikke nogle anmeldelser.

Vær den første til at anmelde “Påskekylling i dansk og matematik” Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kunne også være interesseret i…

  • Kombinatorik og påskeæg

    kr. 35,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Gækkebrev på nye måder

    kr. 45,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer

Relaterede varer

  • Geometriske stjerner

    kr. 35,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Klokken

    kr. 70,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Cirkel engle

    kr. 35,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Tæl til 100

    kr. 35,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
Elev i 2. klasse – 1

Elev i 2. klasse – 1

“Jeg kan godt lide når vi laver sjove pauser i undervisningen. Det gør at jeg lige kan koncentrere mig resten af timen.”

- Elev i 2. klasse

Elev i 1. klasse – 1

Elev i 1. klasse – 1

“Det er sjovt at arbejde sammen med andre – også andre end dem jeg plejer.”

- Elev i 1. klasse

Elev i 6. klasse – 1

Elev i 6. klasse – 1

“Når vi selv skal vælge, er vi med til at bestemme hvad vi vil arbejde med. På den måde når vi det hele på en anderledes måde.”

- Elev i 6. klasse

Elev i 5. klasse – 1

Elev i 5. klasse – 1

“Når vi arbejder med faste makkere, er det nemmere at bede om hjælp i hverdagen for så kender vi hinanden.”

- Elev i 5. klasse

Elev

Elev

“Vi arbejder med emnet på en anden måde end kun i bogen. Det er sjovt når vi bruger noget vi kender i forvejen. Fx kort og terninger.”

Elev i 1. klasse – 3

Elev i 1. klasse – 3

“Når vi er sammen i grupper, kommer vi til at spille og arbejde sammen med andre end dem vi plejer. Det er sjovt at lærer hinanden bedre at kende.”

- Elev i 1. klasse

Elev i 1. klasse – 2

Elev i 1. klasse – 2

“Når vi arbejder i værksteder, er det sjovt fordi der er meget man kan vælge imellem.”

- Elev i 1. klasse

Elev i 3. klasse – 1

Elev i 3. klasse – 1

“Det er sjovt når vi arbejder med det samme emne i flere fag.”

- Elev i 3. klasse

Elev i 2. klasse – 2

Elev i 2. klasse – 2

“Matematik er blevet meget sjovere. Det er sjovt når vi skal spille spil med matematik.”

- Elev i 2. klasse

© Copyright • Maiken Raagaard • maiken@maikenraagaard.dk
  • Handelsbetingelser og persondatapolitik
Fastelavns silhuetterBottleflip
Scroll to top
Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det.Ok