• Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Pinterest
  • Min Konto
  • 0Shopping Cart
Maiken Raagaard
  • Hjem
  • Webshop
    • Nyheder
    • Billedkunst
    • Dansk
    • Engelsk
    • Kristendom
    • Matematik
    • Bevægelse
    • Emneuger
    • Gratis download
    • Højtider
    • Ophæng og plancher
  • Om mig
  • Nyhedsbrev
  • Kontakt
  • Menu Menu

EAN betalinger

Ønsker du at betale med EAN skal du blot indtaste nummeret ind under yderligere information og så vælge EAN som betalingsmetode.

Fysisk materiale

Ved køb af fysiske materialer kan der være ventetid da materialet først bestilles hos trykkeriet når ordren er godkendt. Der udover skal der påregnes op til 7 arbejdsdage i forbindelse med levering.

Trekanter

kr. 40,00

Trekanter er et materiale der styrker elevernes faglige forståelse af emnet gennem bevægelse, gruppearbejde og aktiv elevdeltagelse. Der er forslag til 5 forskellige aktiviteter hvor du kan bruge materialet. Min 6 klasse kan stadig huske da vi arbejde med det i 5 klasse. Selvom de kan huske det bruget vi det igen i 6 klasse da vi havde om trekanter. Dermed var der noget genkendelse og en succes for dem.

Kategorier: 5. klasse, 6. klasse, Bevægelse, Matematik, Mellemtrin Tags: Areal, bevægelse, Geomtri, gruppearbejde, højde, omreds, trekanter, vinkler
  • Beskrivelse
  • Anmeldelser (0)

Beskrivelse

Trekanter

Trekanter er et materiale der er udarbejdet til mellemtrinnet. Eleverne arbejder praktisk med emnet og får på den måde brugt deres krop til at huske med. Det er min erfaring at når jeg kombinere bevægelse/aktiv læring med et emne så husker eleverne det bedre og vi har alle en fælles knage at hænge informationerne op på. Der er beskrivelse af 5 forskellige måder du kan bruge kortene på i din undervisning. Til den ene aktivitet skal du bruge målebånd og en stor vinkelmåler (dem til tavlen) men resten af dem skal du kun bruge selve kortene. Du er klar til at bruge materialet med det samme når du har downloadet det og printet det ud.

Elevdeltagelse.

Materialet trekanter tager udgangspunkt i at eleverne kan arbejde selvstændigt. Mine elever er vant til at jeg deler dem op i mindre grupper og at hver gruppe ikke arbejder med samme opgave på selve dagen men i løbet af emnet når de alle de samme opgaver. Det har jeg brugt materialet om trekanter til. Det giver en høj elevdeltagelse hvor de er i bevægelse og træner deres matematiske sprog.

 

Udbyttet af emnet om trekanter

Det jeg kan se at mine elever har fået styrket ved at arbejde med trekanter på denne måde er at det har styrket deres sprog omkring emnet. De ved hvad et vinkelben en stump, spids eller ret vinkel er, de kan kende en ligesidet og en ligebenet trekant osv. Det der dog er vigtigst er at de kan huske aktiviteten og dermed også indholdet et år senere. Vi lavede den i 5 klasse og da vi kom til emnet om geometri i 6 klasse kunne de huske begreberne og aktiviteten.

Indhold:

Materialet indeholder en pdf vejledning med 4 kopisider i og 5 sider med beskrivelse af aktiviteterne.

 

Tak for du valgte at købe mit materiale. Jeg håber at du og din klasse bliver glade for det.

 

Anmeldelser

Der er endnu ikke nogle anmeldelser.

Vær den første til at anmelde “Trekanter” Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kunne også være interesseret i…

  • Cirkel engle

    kr. 35,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Geometriske stjerner

    kr. 35,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer

Relaterede varer

  • Klokken

    kr. 70,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Kort til matematik

    kr. 20,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Skoleskema ikoner til 0. og 1. klasse

    kr. 109,00 – kr. 260,00
    Vælg muligheder Dette vare har flere varianter. Mulighederne kan vælges på varesiden
  • Skoleskema ikoner til 2. klasse

    kr. 109,00 – kr. 260,00
    Vælg muligheder Dette vare har flere varianter. Mulighederne kan vælges på varesiden
Elev i 2. klasse – 1

Elev i 2. klasse – 1

“Jeg kan godt lide når vi laver sjove pauser i undervisningen. Det gør at jeg lige kan koncentrere mig resten af timen.”

- Elev i 2. klasse

Elev i 1. klasse – 1

Elev i 1. klasse – 1

“Det er sjovt at arbejde sammen med andre – også andre end dem jeg plejer.”

- Elev i 1. klasse

Elev i 6. klasse – 1

Elev i 6. klasse – 1

“Når vi selv skal vælge, er vi med til at bestemme hvad vi vil arbejde med. På den måde når vi det hele på en anderledes måde.”

- Elev i 6. klasse

Elev i 5. klasse – 1

Elev i 5. klasse – 1

“Når vi arbejder med faste makkere, er det nemmere at bede om hjælp i hverdagen for så kender vi hinanden.”

- Elev i 5. klasse

Elev

Elev

“Vi arbejder med emnet på en anden måde end kun i bogen. Det er sjovt når vi bruger noget vi kender i forvejen. Fx kort og terninger.”

Elev i 1. klasse – 3

Elev i 1. klasse – 3

“Når vi er sammen i grupper, kommer vi til at spille og arbejde sammen med andre end dem vi plejer. Det er sjovt at lærer hinanden bedre at kende.”

- Elev i 1. klasse

Elev i 1. klasse – 2

Elev i 1. klasse – 2

“Når vi arbejder i værksteder, er det sjovt fordi der er meget man kan vælge imellem.”

- Elev i 1. klasse

Elev i 3. klasse – 1

Elev i 3. klasse – 1

“Det er sjovt når vi arbejder med det samme emne i flere fag.”

- Elev i 3. klasse

Elev i 2. klasse – 2

Elev i 2. klasse – 2

“Matematik er blevet meget sjovere. Det er sjovt når vi skal spille spil med matematik.”

- Elev i 2. klasse

© Copyright • Maiken Raagaard • maiken@maikenraagaard.dk
  • Handelsbetingelser og persondatapolitik
Emne om en bondegårdKlokken
Scroll to top
Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det.Ok