• Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Pinterest
  • Min Konto
  • 0Shopping Cart
Maiken Raagaard
  • Hjem
  • Webshop
    • Nyheder
    • Billedkunst
    • Dansk
    • Engelsk
    • Kristendom
    • Matematik
    • Bevægelse
    • Emneuger
    • Gratis download
    • Højtider
    • Ophæng og plancher
  • Om mig
  • Nyhedsbrev
  • Kontakt
  • Menu Menu

EAN betalinger

Ønsker du at betale med EAN skal du blot indtaste nummeret ind under yderligere information og så vælge EAN som betalingsmetode.

Fysisk materiale

Ved køb af fysiske materialer kan der være ventetid da materialet først bestilles hos trykkeriet når ordren er godkendt. Der udover skal der påregnes op til 7 arbejdsdage i forbindelse med levering.

Bottleflip

kr. 45,00

Bottleflip er sjovt, hyggeligt, fagligt og socialt.  Eleverne får indsamlet deres data på en anden måde end ved at slå med en terning som ofte er den måde bogsystemer bruger. Eleverne kan bedre huske emnet næste gang de skal arbejde med. Bottleflip er en måde at lege med matematik på så det bliver mere relevant og nærværende.

Kategorier: 4. klasse, 5. klasse, 6. klasse, Matematik, Mellemtrin, Ukategoriseret Tags: bevægelse, Chance, fællesskab, Grafer, IT, Leg, Procent, sandsynlighed, Spil, statistik, Trivsel
  • Beskrivelse
  • Anmeldelser (0)

Beskrivelse

Bottleflip

Bottleflip er sjovt, hyggeligt og socialt.  Eleverne får indsamlet deres data på en anden måde end ved at slå med en terning som ofte er den måde bogsystemer bruger. Eleverne kan bedre huske emnet næste gang vi skal arbejde med det da de har en knage at hænge det op på. Bottleflip er en måde at lege med matematik på så det bliver mere relevant og nærværende. Bottleflip kræver en fælles indsats fra eleverne side da klassen samlet skal sørge for at medbringe en sodavandsflaske til hver elev.

Matematik og Bottelflip

Bottleflip aktiviteterne tager udgangspunkt i samarbejde, mængdeforståelse, statistik og chance. Der arbejdes med indsamling af data, gentagelser, gennemsnit, gæt, diagrammer, procentdiagram, brøk, decimaltal, Excel, hyppighed, leg og spil. Det er en anderledes måde at arbejde med chance.

Samarbejde og Bottelflip.

Ved at lave aktiviteterne i grupper arbejder eleverne sammen og øver sig i at vente på tur og fejre når de andre får deres flaske til at lande rigtig. Dette styrker det sociale i klassen. Derudover er det ikke sikkert at det er de elever der er dygtigst til matematik der er bedst til Bottleflip. Det giver de elever der kan være udfordret i matematik en mulighed for at være gode i faget.

Tiden.

Bottleflip kan laves over flere dage eller på en fagdag. Selve det at flippe tager ca. 4 lektioner og så er der tid til at bearbejde de indsamlede data bagefter. Der er i vejledningen en beskrivelse af tidsforløbet

Indhold.

Bottleflip indeholder en vejledning samt 7 kopiark til de 8 opgaver der er beskrevet i vejledningen. Der er også en materialeliste og beskrivelser af hvilke forberedelser der er nødvendige før I kan gå i gang.

Tak.

Tak for at du valgte at købe mit materiale om Bottleflip. Jeg håber at du og din klasse får det sjovt med at lave opgaverne. Det havde min 5. klasse og jeg.

Anmeldelser

Der er endnu ikke nogle anmeldelser.

Vær den første til at anmelde “Bottleflip” Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kunne også være interesseret i…

  • Matematik med æggebakker

    kr. 25,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Stjernespil

    kr. 35,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Flip flap med tabeller

    kr. 35,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer

Relaterede varer

  • Kort til matematik

    kr. 20,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Omregning af enheder

    kr. 25,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Geometriske stjerner

    kr. 35,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Emne om en bondegård

    kr. 70,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
Elev i 2. klasse – 1

Elev i 2. klasse – 1

“Jeg kan godt lide når vi laver sjove pauser i undervisningen. Det gør at jeg lige kan koncentrere mig resten af timen.”

- Elev i 2. klasse

Elev i 1. klasse – 1

Elev i 1. klasse – 1

“Det er sjovt at arbejde sammen med andre – også andre end dem jeg plejer.”

- Elev i 1. klasse

Elev i 6. klasse – 1

Elev i 6. klasse – 1

“Når vi selv skal vælge, er vi med til at bestemme hvad vi vil arbejde med. På den måde når vi det hele på en anderledes måde.”

- Elev i 6. klasse

Elev i 5. klasse – 1

Elev i 5. klasse – 1

“Når vi arbejder med faste makkere, er det nemmere at bede om hjælp i hverdagen for så kender vi hinanden.”

- Elev i 5. klasse

Elev

Elev

“Vi arbejder med emnet på en anden måde end kun i bogen. Det er sjovt når vi bruger noget vi kender i forvejen. Fx kort og terninger.”

Elev i 1. klasse – 3

Elev i 1. klasse – 3

“Når vi er sammen i grupper, kommer vi til at spille og arbejde sammen med andre end dem vi plejer. Det er sjovt at lærer hinanden bedre at kende.”

- Elev i 1. klasse

Elev i 1. klasse – 2

Elev i 1. klasse – 2

“Når vi arbejder i værksteder, er det sjovt fordi der er meget man kan vælge imellem.”

- Elev i 1. klasse

Elev i 3. klasse – 1

Elev i 3. klasse – 1

“Det er sjovt når vi arbejder med det samme emne i flere fag.”

- Elev i 3. klasse

Elev i 2. klasse – 2

Elev i 2. klasse – 2

“Matematik er blevet meget sjovere. Det er sjovt når vi skal spille spil med matematik.”

- Elev i 2. klasse

© Copyright • Maiken Raagaard • maiken@maikenraagaard.dk
  • Handelsbetingelser og persondatapolitik
Påskekylling i dansk og matematikGyserroulette
Scroll to top
Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det.Ok