• Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Pinterest
  • Min Konto
  • 0Shopping Cart
Maiken Raagaard
  • Hjem
  • Webshop
    • Nyheder
    • Billedkunst
    • Dansk
    • Engelsk
    • Kristendom
    • Matematik
    • Bevægelse
    • Emneuger
    • Lege og spil
    • Højtider og traditioner
    • Ophæng og plancher
  • Om mig
  • Nyhedsbrev
  • Kontakt
  • Menu Menu

EAN betalinger

Ønsker du at betale med EAN skal du blot indtaste nummeret ind under yderligere information og så vælge EAN som betalingsmetode.

Fysisk materiale

Ved køb af fysiske materialer kan der være ventetid da materialet først bestilles hos trykkeriet når ordren er godkendt. Der udover skal der påregnes op til 7 arbejdsdage i forbindelse med levering.

Gyserroulette

kr. 35,00

Gyserrouletten kan bruges som en del af et skrive værksted. Eleverne arbejder med at tegne skitser og finde ud af hovedpersoner, steder, handling, genstande i historien og indledning. De slutter af med at skrive historien samlet. Ved hver beslutning skal de bruge en terning og efter de har fundet ud af hvad deres valg blev skal de reflektere over det ud fra et par spørgsmål.

Kategorier: 4. klasse, 5. klasse, 6. klasse, Dansk, Halloween, Mellemtrin Tags: 4. klasse, 5. klasse, 6. klasse, fantasi, fordybelse, historier, mellemtrin, Skrive, Skriveværksted, vejledning, værksteder
  • Beskrivelse
  • Anmeldelser (0)

Beskrivelse

Gyserroulette – hvad er det

Min gyserroulette giver dine elevere en lidt anderledes måde at komme i gang med at skrive en gyser på. Eleverne får hjælp til sted, hovedperson, handling, indledning og hvad deres hovedperson har med. De kommer til at arbejde med afsnit, skitser og stikord. Det hele munder ud i en gyser. Hver elev skal have et kopisæt og en terning.

Ideen bag gyserrouletten

Ideen er at en gyserroulette hjælper med at sætte lidt skub i skriveprocessen og fantasien. Der er billeder i vejledningen som du kan vælge at vise dine elever eller printe ud. De er tænkt som hjælp til de elever der har svært ved af finde på noget selv eller som generel inspiration. Min tanke bag rouletten er at det ikke er alle der har lige nemt ved at skrive en historie.

Gyserroulette – hvordan ?

Hver elev får et kopiark og en terning. For at komme i gang skal de starte med at slå med terningen for at finde ud af hvor deres gyser tager plads. Det kan være i et gammelt hus, i en skov ved skumringtid, en forladt borg, et tidligere fængsel osv. Efterfølgende skal de slå med terningen for at finde ud af hvem deres hovedperson er, hvad deres gyser handler om, hvad deres hovedperson har med sig og hvordan den første sætning lyder. Alt dette sættes sammen til en historie eleverne skriver til sidst. Hver gang de skal slå med terningen er der et par spørgsmål de kan bruge til at brainstorme på deres valg. Fx er man en tyv kan spørgsmålene være – er du alene, er du tyvekongen, hvad stjæler du, er du en lommetyv eller en klatretyv ?

Indhold

  • Vejledning med kopisider. I vejledningen er der også billeder til inspiration til steder, hovedpersoner og ting

Tak

Tak fordi du valgte at købe mit materiale. Jeg håber at du og din klasse får nogle (u)hyggelige timer sammen.

Anmeldelser

Der er endnu ikke nogle anmeldelser.

Vær den første til at anmelde “Gyserroulette” Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede varer

  • Flip flap med tabeller

    kr. 35,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Stratego i dansk

    kr. 45,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Halloween

    kr. 110,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
  • Omregning af enheder

    kr. 25,00
    Tilføj til kurv Vis detaljer
Elev i 2. klasse – 1

Elev i 2. klasse – 1

“Jeg kan godt lide når vi laver sjove pauser i undervisningen. Det gør at jeg lige kan koncentrere mig resten af timen.”

- Elev i 2. klasse

Elev i 1. klasse – 1

Elev i 1. klasse – 1

“Det er sjovt at arbejde sammen med andre – også andre end dem jeg plejer.”

- Elev i 1. klasse

Elev i 6. klasse – 1

Elev i 6. klasse – 1

“Når vi selv skal vælge, er vi med til at bestemme hvad vi vil arbejde med. På den måde når vi det hele på en anderledes måde.”

- Elev i 6. klasse

Elev i 5. klasse – 1

Elev i 5. klasse – 1

“Når vi arbejder med faste makkere, er det nemmere at bede om hjælp i hverdagen for så kender vi hinanden.”

- Elev i 5. klasse

Elev

Elev

“Vi arbejder med emnet på en anden måde end kun i bogen. Det er sjovt når vi bruger noget vi kender i forvejen. Fx kort og terninger.”

Elev i 1. klasse – 3

Elev i 1. klasse – 3

“Når vi er sammen i grupper, kommer vi til at spille og arbejde sammen med andre end dem vi plejer. Det er sjovt at lærer hinanden bedre at kende.”

- Elev i 1. klasse

Elev i 1. klasse – 2

Elev i 1. klasse – 2

“Når vi arbejder i værksteder, er det sjovt fordi der er meget man kan vælge imellem.”

- Elev i 1. klasse

Elev i 3. klasse – 1

Elev i 3. klasse – 1

“Det er sjovt når vi arbejder med det samme emne i flere fag.”

- Elev i 3. klasse

Elev i 2. klasse – 2

Elev i 2. klasse – 2

“Matematik er blevet meget sjovere. Det er sjovt når vi skal spille spil med matematik.”

- Elev i 2. klasse

© Copyright • Maiken Raagaard • maiken@maikenraagaard.dk
  • Handelsbetingelser og persondatapolitik
BottleflipNisser med historier
Scroll to top
Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det.Ok